Per estrenar el bloc, penso que serà bo analitzar el tema més important i preocupant que tenim actualment a Campredó, i com ja podeu imaginar em refereixo al traçat de l'autovia de l'interior (A-7).
Partint de la premissa que necessitem una nova carretera que substitueixi l'actual N-340 i que, a més a més, tingui dos carrils a cada sentit i totalment gratuïta, ja fa massa anys que paguem, i també és cert que l'actual traçat proposat pel "flamant" Ministeri de Foment ens afecta d'una forma brutal. La intenció de fer passar l'"A-7" entre Campredó i Font de Quinto és una opció que cap dels veïns podem permetre ja que provocaria la divisió dels dos nuclis limitant totalment l'únic espai on podem crèixer com a poble. Tanmateix, implica la construcció d'un talús d'uns DOTZE metres d'alçada i quasi TRES quilòmetres de longitud, pert tant, tinc clar que una obra d'aquestes dimensions tal com està configurada tanca totalment l'únic espai obert que ens queda com a poble.
Aquest procés de construcció de l'A-7 ja va començar a sonar al 2.003, i com tots sabem ha acabat "explotant" fa unes setmanes de la pitjor manera, en una època que hem de protegir, i n'estic d'acord, la flora, la fauna, el paisatge..., però no s'ha tingut en compte la gent que vivim al lloc afectat, ja que sembla que com encara no som una espècie en perill d'extinció, TOT SI VAL!
Des de la meva responsabilitat, i un cop vaig assumir el càrrec d'alcalde, l'únic que podia fer era convocar a les entitats locals, exposar el problema, buscar una estratègia de defensa dels nostres interessos, i tenir informats als veïns i veïnes de tot el que anava succeïnt. Penso que la resposta ha estat clara i contundent, l'associació de joves proposà el conegut "ENTRE CAMPREDO I FONT DE QUINTO NI PARLAR-NE", i s'han recollit 1465 signatures d'oposició al traçat. L'Alcalde Ferran Bel i tot el consistori de l'Ajuntament de Tortosa va fer seu el nostre eslògan, i al Ple Municipal es va acordar fer les al.legacions oportunes per modificar el traçat de l'A-7 per Campredó. Es van realitzar 62 al.legacions entre entitat locals, i veïns afectats, així com es van recollir 2.170 signatures que li donaven suport.
Quina és la situació actual?, doncs l'Ajuntament de Tortosa proposa un nou traçat més cap baix de Font de Quinto i creua l'autovia Tortosa-Aldea pel barranc de Sant Onofre anant a buscar el Pol.lígon Catalunya Sud pel camí del "Ranxero". Personalment, estic totalment d'acord que aquesta proposta de traçat té menys afectació que l'anterior, i és menys agressiva per l'entorn.
Per últim, considero que seria injust per la meva part no ressaltar la gestió realitzada per l'Alcalde de Tortosa, Ferran Bel, qui ha aconseguit que a la nostra proposta si hagin sumat els Ajuntaments del municipis veïns de L'Aldea i Amposta adquirint el compromís que no faran cap al.legació que perjudiqui al poble de Campredó.